saga |
Wysłany: Pią 17:02, 21 Gru 2007 Temat postu: Trochę ogólnych wskazówek |
|
Zakładam, że każdy umie "pierwsze 20 minut gry". Jak nie ---> http://www.empires2.net/download.php ( ostatni plik na stronie ). Jest tam 5 najczęściej używanych taktyk...dobrze jest umieć wszystkie
1. Jak scoutować mapę? Na samym początku używamy scouta i owiec, jak już wszystko potrzebne znajdziemy (8 owiec, 2 dziki, main gold, kamień i ewentualnie drugie złoto) jedziemy szukać przeciwnika, najlepiej jechać bokiem mapy aż do końca, po czym poziomo wzdłuż, jest to bezpieczniejsze, ponieważ zmniejsza prawdopodobieństwo natknięcia się naszego scouta na wrogie tc. Poza tym tc jest zawsze na najniższym poziomie gruntu. Po znalezieniu przeciwnika trzeba starać się znaleźć jak najwięcej punktów przeciwnika Scoutować co przeciwnik robi należy przez całą grę, jest to w dużej mierze klucz do zwycięstwa Wg. mnie bardzo ważny moment to wejście przeciwnika do feudala... trzeba dowiedzieć się co buduje przeciwnik i czy wogóle buduje, bo może tylko się murować. W takim wypadku należy uderzać jak najszybciej, dobrze do armi jest dołączyć wieśka. W przypadku gdy przeciwnik buduje stajnie robimy więcej pik, jeżeli nie robi jej, robimy 1,2 piki i wysyłamy je do naszych najczulszych miejsc. Tak jest ze wszystkim, świadomość tego co przeciwnik robi + nasza zdolność do przewidywania czynią każdego z nas groźnym przeciwnikiem.
2. Jaką przyjąć taktykę? W dużej mierze zależy to od rozmieszczenia surowców przeciwnika. Jeżeli nasz oponent ma main golda z przodu, dobrze jest zrobić forward rusha i postawić mu na to złoto wieżę (oczywiście trzeba ją obmurować). Wieżę można postawić też w innym miejscu, ale najpierw należy obmurować złoto przeciwnika. Poprostu trzeba robić wszystko, żeby odciąć przeciwnika od main golda, bez niego ciężko jest wygrać grę. Inne złoża złota są dość daleko od tc, więc wieśki przeciwnika nie zdążą uciec. Innym ważnym czynnikiem jest odległość drewna od tc przeciwnika. Jeżeli przeciwnik ma daleko drewno, dobrze jest iść w scouty i uderzać w różnych miejscach. Przeciwnik będzie musiał zrobić więcej pik i porozkładać je po wszystkich surowcach. Jeżeli mamy dobry teren do zabudowy, możemy zrobić upa na 25, postawić podwójne murki przy każdym przejściu i robić jak najszybciej castla ^^.
3. Gdzie robić palisady? Zależy od tego w co przeciwnik idzie. Jeśli idzie w scouty, zamurować drewno całkowicie, jeśli idzie w strzelców lub łuczników, zrobić płotki tak, żeby musiał przejść armią przy tc. Palisady przydatne są w różnych sytuacjach np. gdy przeciwnik nas zaatakuje, a daleko mamy do tc, robimy dziurę w murze, przechodzimy wieśkami i zabudowywujemy tą dziurę. Warto też wiedzieć, że gdy przeciwnik postawi płot wspomagając się jakimś drzewem, możemy podejść wieśkiem, 2 razy rąbnąć drzewo, po czym zrobić w tym miejscu płotek i go zburzyć. Dzięki temu można wejść do przeciwnika, bez tracenia czasu na rozwalanie muru. Płotki służą też do zamurowywania przeciwnikowi surowców, dlatego dobrze jest zawsze dołączyć jakiegoś wieśka do armii
4. Hotkeys - skróty klawiaturowe. Bez tego ciężko jest przekroczyć próg 1550 na igz, grając same 1v1. Zacznijcie od podstawowych skrótów, takich jak przejście do tc, stajni, strzelnicy, koszar i z czasem, gdy już opanujecie je dodawajcie co raz więcej skrótów. Nawet skrót do budowania płotka jest bardzo przydatny. Na początku może wam trochę nie wychodzić, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. Skrót na armię: gdy mamy zaznaczoną armię klikamy ctrl +1, ctrl +2, itd. Później, żeby wybrać armię wystarczy dwa razy kliknąć "1" lub "2" (w zależności na którym przycisku zrobiliście skrót). Ctrl służy również do tak zwanego "kopiowania" (przynajmniej ja to tak nazywam ). Jeżeli chcemy zbudować kilka domków na raz, wybieramy budowanie domka i przytrzymując lewy ctrl klikamy na mapie w miejscach gdzie mają one stać. Natomiast przytrzymując lewy shift, gdy klikniemy w tc na robienie wieśka, zamiast jednego, stworzy się na raz 5 (skrót dotyczy też stajni, koszar itd.). Niektóre cwaniaki biorą biały kolor, który sami słabo widzimy. Wystarczy, że naciśniemy alt + g i przeciwnik zmieni kolor na czerwony.
5. Ekonomia. Najważniejsze jest to, aby tc bez przerwy pracowało. Wszystkie wieśki muszą też ciągle pracować, dopiero po grze będą mogły odpoczywać xD Nawet jak nas odetną od jakiegoś surowca, trzeba starać się znaleźć im inną robotę. Gdy wieśki wytną sporo lasu, postawić drugi tartak, napewno zwróci się z plusem Farmy też trzeba starać się stawiać blisko tc lub młynu, a gdy już się blisko nie da, postawić nowy młyn. W feudalu, gdy któryś z surowców przekroczy 300-400, bierzemy kilka wieśków i zmieniamy im pracę . Ważne jest też, żeby po wejściu do castla postawić jak najszybciej 2 kolejne tc. Przyśpiesza to nasz rozwój ekonomiczny, oraz broni naszych wieśków... później mając surowce na następne tc, stawiać je kolejno przy potrzebnych surowcach.
6. Walka. W walce trzeba wykorzystać wszystkie możliwe atrybuty. Gdy mamy np. dużo skirmów wymyślamy w kuźni "lotki", mając dużo rycerzy, wymyślamy pancerz dla kawalerii itd. Stojąc na wyższym poziomie gruntu nasze jednostki strzelające mają +1 do ataku i +1 do zasięgu. W feudalu można wykorzystać do obrony wieśki. Wiesiek jest w stanie pokonać włócznika, a także skirma. Co robić gdy np. przeciwnik ma skirmy, a my mamy cavalery archers ? Zrobić 1,2 tarany i posłać jako pierwsze na armie wroga, tuż za nimi ca i wybijać skirmy. Wrogie jednostki automatycznie atakują tarana, chyba że przeciwnik im rozkaże inaczej, ale wtedy będzie musiał zabijać setką strzał jednego konnego łucznika W tym temacie można by się rozpisać na kilka stron, ale ja nie będę tego robić W walce najważniejsze jest ogranie. Skill (micro) z czasem przyjdzie, poprostu trzeba dużo grać
Wiem, że niektórzy z was mogą się co do tych rzeczy nie zgadzać, ale mimo to mam nadzieję, że niektórym się to przyda. To są moje wskazówki, a każdy przecież może mieć inny sposób na grę Pozdro =* |
|